donderdag 31 januari 2013

Gisterennamiddag deden we eerder een 'opvuloefening'. We moesten een Moodlepagina aanmaken rond de dieren uit Afrika. Het had beter geweest als we aan een eigen project konden werken, want het neemt echt super veel tijd in beslag om een Moodlepagina aan te maken en nu hebben we eigenlijk een halve dag voor niets gewerkt... .
's Avonds zijn de Zweedse dames geocaching gaan doen. Het gaat alsvolgt: Je neemt je GPS toetsel mee naar de stad. Iemand heeft iets 'verborgen' en heeft de coördinaten op het internet gezet en jij moet dan gaan zoeken wat hij/zij heeft verborgen. Niet echt mijn ding dus hebben we ze maar even laten doen.
Wij zijn dan de stad nog maar eens ingetrokken. We beginnen echt wel onze weg te vinden tussen de smalle straten en steegjes. Iets eten, iets drinken, wat winkelen (die zijn hier open tot 22.00u !!) en vanavond stond de traditionele goulash op het menu. Zeker een aanrader als je eens in Praag bent! Na al dat gestap ben ik maar wijselijk onder de wol gekropen!

Vandaag staat Skype op het programma. Skype kan je hier downloaden en je kan er gratis mee over het internet bellen. Er is zelfs een videoconversatie mogelijk (met webcam). Ook voor je smartphone bestaat er vast en zeker een app. Ik ben benieuwd hoe we dat hier gaan oefenen :). Wordt vervolgd!
Na Skype gaan we enkele GRATIS programma's uitproberen. Welke dat zijn weten ze nog niet maar het woord gratis klinkt altijd leuk, nietwaar?
Vandaag krijgen we trouwens les van Petr, het is dus de derde leerkracht voor deze week, na Morgan (op maandag) en Daniel (dinsdag en woensdag). 

Ah ja: Van Tsjechisch begrijp ik echt niets. Ik probeer mijn best te doen om 'hallo', 'bedankt', 'tot ziens', '...' te zeggen maar het lukt echt gewoon niet. Als je op de metro of bus zit, roept er iemand bij elke halte af waar we zijn. Echt al die woorden zijn voor mij hetzelfde.Blijven oefenen dus ;)


.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten