maandag 28 januari 2013

Goedemorgen!

Na een rustige nacht en een goed ontbijt stapte ik toch wat onzeker het grote kantoorgebouw binnen. Gelukkig zat er een vriendelijke meneer aan de receptie die me vertelde op welke verdieping ik precies moest zijn.

Lukas, de organisator van deze cursus, stond me al op te wachten op de derde verdieping en heette me vriendelijk welkom waarna ik ook de andere cursisten ontmoette. We zijn maar met 5 personen. Dat zou komen omdat er veel leerkrachten schrik hadden van het koude weer hier. Ze wilden liever in de zomer komen. Een beetje raar, niet?
Ana en Camilla komen uit Zweden.  Het zijn 2 leerkrachten van dezelfde school die wiskunde en wetenschappen geven in het middelbaar. Daarnaast hebben we Stamatia uit Griekenland. Zij staat net zoals ik in het tweede leerjaar maar ze geeft enkel wiskunde, Grieks en milieuontwikkeling. Ten slotte is er nog Daniala, zij is een leerkracht die Engels geeft in een lagere school in Turkije.

Na een korte kennismaking zijn we gestart met enkele basishandelingen op de computer. Hoe moet je een document kopiƫren, plakken, ... . Wat is een bite en hoe werkt Google? Een beetje te gemakkelijk en toch ook wel wat onder het niveau dat ik had verwacht. Maar niet zo erg, ook de andere deelnemers deelden dezelfde mening, waarna we dit hebben verteld aan Lukas. Die vertelde ons dat we deze kennis echt nodig hebben om aan de slag te gaan met Moodle, een onlineplatform (zoals Blackboard, Smartschool, ...) dat we vanaf morgen zelf gaan opbouwen. We zijn benieuwd!

Na de middag (en de spaghetti) maakten we al even kennis met Moodle. Hoe ziet het eruit? Wat kan je ermee doen? Wat heb je ervoor nodig? ... Het klonk allemaal zeer belovend en bruikbaar. We zijn er nu echt klaar voor!
Nu even pauzeren om daarna verder aan de slag te gaan! Tot morgen!

 allen aan het werk op de computer


Lunchtijd ... en tijd om een groepsfoto te nemen.
(van links te beginnen: Daniela, Stamatia, Ana en Camilla)






Geen opmerkingen:

Een reactie posten