woensdag 1 juni 2016

San Sebastian 1 juni 2016

Laten we een chocoladefeest organiseren.
Zo startte de dag in de vijfde klas. De vijfdeklassers nemen de hele organisatie in handen, nodigen uit, maken chocoladeliedjes... en speelden het chocoladeverhaal van Hocus & Lotus.
De vijfjarigen gingen aan de slag met hun verhaal van gisteren en schreven (jazeker!) zelf dialogen.
Wat me opviel is dat er heel veel in kleine groepen gewerkt wordt wat de interactie en de creativiteit zeker ten goede komt.
Bij de zesdeklassers volgde ik een soort van spreekbeurt: een uitvinder die zijn ontdekking voorstelt. Deze kinderen zijn duidelijk het spreken gewoon.
Dan ging ik nog een keer naar de tweedeklassers die met hun tablet werkten om de woordenschat te versterken.
Ik sloot af met een les bij Agurtzame over kleuren en getallen met smarties.
Deze avond op mijn eentje wat pincho's in de stad met een glaasje vino tinto. Wat heb ik veel stof om over na te denken...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten