donderdag 31 januari 2013

Vandaag zijn we opgestaan met een blauwe lucht en een zon! Helaas hebben we er niet veel van kunnen zien want we hebben heel de dag achter de computer gezeten. We zagen nog enkele kleine programma's en leuke zaken op het internet. Altijd wel eens leuk om binnenkort kleine zaken uit te proberen in de klas.

Deze wil ik jullie al zeker laten zien, ik had er al eens van gehoord maar ik wist niet dat het zoiets handig zou kunnen zijn: Wolfram|Alpha. Je moet het maar eens openen en je moet er maar eens iets wiskundig intypen. Bijvoorbeeld 5 x 10. De website vertelt je dan hoe je tot de juiste uitkomst kan komen. Handig toch :). En het kan ook alle moeilijke oefeningen aan, gemakkelijk om je huiswerk te maken dus.
... en het is niet alleen voor wiskunde, ook voor wetenschappelijke termen kan je hier zijn!

Ook Skype stond, zoals ik gisteren al zei, op het programma.We moesten in verschillende ruimtes gaan zitten en naar elkaar bellen. En of we hebben gelachen :). Een nieuw iets voor mij was het delen van je scherm online bij Skype. Zo kan de andere zien wat je op het scherm aan het doen bent. Handig als je problemen hebt en (gratis) kan bellen naar een vriend die dan kan 'meekijken'.

's Middags zijn we met Petr typisch Tsjechs gaan eten. Het werd vlees met zuurkool en brood en het smaakte best goed.


In de namiddag hebben we gesproken over freeware: gratis programma's op het internet. We discussieerden over de voor- en nadelen en over hoe we ze het best gebruiken in een schoolomgeving.
We moesten ook onze eigen blog aanmaken ... op blogger. Tja, dat kon ik dus al wel :). Niet veel nieuws maar het wil wel zeggen dat we goed bezig zijn op school!

Nu gaan we iets zoeken om te gaan eten en daarna nog wat sightseeing!
Tot morgen!

1 opmerking:

  1. Dat ziet er daar wel leuk uit. Hopelijk leer je veel bij en kan je ons ook nog wat bijleren.

    Chris

    BeantwoordenVerwijderen