dinsdag 15 november 2016

Pireaus dag 2

Vandaag de hele dag op stap om de relatie geschiedenis-cultuur-energie-grondstoffen-wiskunde-symmetrie en democratie/filosofie te duiden. Boeiend vooral in het kader van het begrijpen van onze samenleving en hoe/wat we kinderen leren. Systeemdenken...zoals in onze kleuterschool.
Onze groep geïnteresseerde onderwijsmensen verzameld in het theater

 
Een natuurlijke bron ontstaan door beweging van de aarde...waar de visjes voor een natuurlijke zuivering van je voeten zorgen. Een klein follieke...

De aanwezigheid van grondstoffen en de intelligentie om hiervan op de juiste manier gebruik te maken bepaalden - en bepalen nog altijd - wie het overwicht in onze maatschappij naar zich toetrekt

Duurzaamheid betekent ook 'lokaal'. Europees burgerschap betekent waarderen van ieders eigenheid. Vertaald naar onze biotoop hier is dat lunchen volgens de plaatselijke gewoonten met lokale producten en traditionele muziek. Vasilis toont ons enthousiast de weg.

 
Juf Greet is een superstudent. Individuele les van onze gids.

De tempel van Poseidon bracht ons terug in die boeiende Griekse mythologie.

Ja, Vassilis, olijfolie en viskes zijn lokale producten. Passen dus perfect in ons principe van duurzaamheid.

Juf Greet moest even voor slaaf spelen in deze ijzermijn.

Een heel boeiende en gevarieerde dag waar het ons nog eens heel duidelijk werd gemaakt dat leren in de eerste plaats buiten de school gebeurt :)
Alleen gedwarsboomd door de komst van meneer Obama die het verkeer - en dus ook onze busrit - niet een klein beetje in de war stuurde.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten